ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۹۵۸
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی خبر داد:
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: طبق قانون جز سه و چهار بند ب تبصره ۲ قانون بودجه کشور، جهاددانشگاهی در کنار سایر دستگاه ها تسهیلات اشتغال زایی را در قالب طرح های اشتغال حمایتی، تولیدی، پیشران اقتصادی و دانش بنیان پرداخت می‌کند.
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

 پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاددانشگاهی برای اولین بار در کشور

علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با بازار کار، اظهار کرد: طبق قانون جز سه و چهار بند ب تبصره ۲ قانون بودجه کشور، جهاددانشگاهی در کنار سایر دستگاه ها تسهیلات اشتغال زایی را در قالب طرح های اشتغال حمایتی، تولیدی، پیشران اقتصادی و دانش بنیان پرداخت می‌کند.

وی گفت: طبق قانون نام جهاددانشگاهی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت تسهیلات اشتغال زا قرار گرفت.

فاتحی‌فر، ادامه داد: براساس تصمیم معاونت سیاستگذاری وزارت اقتصاد و دارای، جهاد دانشگاهی جزء ۱۴ نهاد حمایتی منابع جزء سه بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، تاکید کرد: این مهم فرصتی برای شبکه بزرگ جهاد دانشگاهی در استان است تا بتوانند از فرصت‌های موجود برای کمک به تحقق شعارسال بهره مند شوند. 

وی گفت: این ظرفیت، فرصت مناسبی است تا بخش‌های مختلف اشتغال و آموزش بتوانند از فرصت‌های ایجاد شده برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات دهی به جامعه جویای کار بهره ببرند.

وی مبلغ تخصیص یافته برای جهاددانشگاهی در جزء 3 برای استان آذربایجان‌شرقی را حدود 13 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم طی سالهای بعد این مبلغ افزایش یاید و در خال حاضر برخی آموزش‌ها و نیز مشاوره ها برای متقاضیان تسهیلات، در حال انجام می باشد.

فاتحی‌فر ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای واگذار شده بود که  این طرح  در طی سال  1399 تا سال 1401 در سه فاز بررسی، شناسایی و اولویت‌‌بندی مزیت‌های استانی، فاز دوم با عنوان توانمندسازی شامل ارزیابی و استعداد سنجی، آموزش، مشاوره و هدایت صاحبان مشاغل خانگی و در نهایت فاز سوم طرح با عنوان اتصال به بازار شامل  ظرفیت سازي بازارهاي فیزیکی و مجازی، اتصال به بازار از طریق بنگاه‏هاي بالادستی، جذب کارآفرینان، خبرگان، شبکه ‏سازي، برندسازی و استانداردسازی، ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات و بسته‏ بندي، برای 3 هزار نفر در استان اجرا شد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: جهاد دانشگاهی با فراهم نمودن بستر مناسب جهت اخذ مجوزهای لازم نسبت به ثبت شرکت از جمله  برگزاری دوره‌های آموزشی برندسازی برای متقاضیان علی‌الخصوص پیشرانان طرح و ارائه مشاوره‌های تخصصی در این زمینه، برای تعدادی از پیشرانان و صاحبان مشاغل خانگی  اقدام نمود که در طی این فرآیندها نیز برخی پیشرانان را جهت ایجاد برند برای محصول تولیدی خود ترغیب و راهنمایی نمود و توانست در این راستا در ثبت 9 برند تاثیر گذار باشد.  

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از استراتژی‌های اصلی در این طرح، ایجاد شبکه سازی بود که با تلاش همکاران جهادی، 32 شبکه در حیطه پوشاک، قالی‌بافی، تابلو فرش، چرم دست دوز ،حکاکی روی فلز، صنایع  دستی و گلیم  ایجاد شد.

ارسال نظرات